Slideshow

Your pictures and fotos in a slideshow on MySpace, eBay, Facebook or your website!view all pictures of this slideshow

måndag 25 maj 2009

Ett citat från signaturen BringItOns i AB

Det gäller en artikel av Jan Guillo om Sverige är i krig – afghanska kvinnor ska befrias nu

Man behöver ju inte gå ända till afganistan för att hitta exempel på hur människor får sätta livet till för att "befria kvinnor". Det finns gott om exempel här hemma i Sverige på människor som fallit offer för den radikalfeministiska jämställdhetskampen. Inte minst gäller ju detta Guillous vän och affärspartner Liza marklund och hennes hetskampanjer mot män och fäder. Denna radikalfeminism finns dessutom representerad i alla våra riksdagspartier, vilket har lett till rena apartheidlagarna mot män och fäder. inte minst när det gäller rätten att vara förälder på lika villkor. Jag kan ge Jan två exempel på fäder som tagit sina liv efter att oskyldigt fråntagits rätten att ens träffa sina barn efter falska anklagelser. Över tusen män tar varje år sina liv i Sverige. Detta är mer än tredubbelt så många som antalet kvinnor. Jag kan ge ytterligare tre exempel på män som sitter fängslade och som trots ny bevisning nekas resning. 500 000 barn lever idag med skilda föräldrar efter feminismens medvetna kampanjer för att så plit mellan könen under deras floskler om jämställdhet. Av dessa barn är 1% skrivna hos sina pappor. 40 000 träffar inte sin pappa alls. Vi har t o m olika lagar för kvinnor och män. Idag räcker det med en kvinnas ord för att skicka män i fängelse. Jag är enig med Guillou om att den svenska krigsinsatsen i afghanistan är vansinnig. Däremot förstår jag inte varför han vägrar att se kriget som förs här hemma. Ett krig som framförallt drabbar barnen. Speciellt dom 20 000 som varje år blir föremål för insatser från vår socialtjänst som själva är med att skapa det problem som man sedan tvingas lösa och därmed rättfärdiga sin egen existens. Denna sociala katastrof. Denna legala kidnappning av barn som förminskas till enbart sedelbuntar, och som vi sedan tvingas skära ner från tallar och snaror på toaletter vill inte Jan guillou diskutera. Det visade han tydligt under gömdadebatten. Men han är väl inte annorlunda än de flesta andra. Den egna plånboken går först. Hälsningar från en av tusentals pappor som fråntagits rätten att träffa sitt barn enbart baserat på en kvinnas ord.

6 kommentarer:

  1. " under deras floskler om jämställdhet" Förklara gärna vad det är du tänker på.

    Ledsen att du inte får träffa dina barn.

    SvaraRadera
  2. Hej "hmm"

    Mina barn är så gamla nu att jag får träffa dom när jag eller dom vill. De är 38 och 39 år.

    Det var just ett citat från en kommentar i AB som jag känner igen mig ifrån.Den var mycket träffande! Och jag har fått lov från kommentarskrivaren att publicera den här. Och vad jämställdheten belanger så är det bara kvinnor som har den. Männen är satta på undantagstillstånd. Det är min åsikt. Och den står jag för!

    SvaraRadera
  3. Key: Att ha åsikter är bra, men jag tyckte att den var lite bred. Lite exempel vore bra.

    Tex så tycker jag att kvinna har större rätt i dagens domstol när det gäller vem som ska få vårdnaden av barn

    När det gäller arbetslivet, så är den genetiska lotten att man är den som föder barn till stor nackdel.

    Jag tycker att det finns kvinnor som förstör för andra, genom att både vilja ha kakan och äta den. Dvs Bli bjudna på allt , men samtidigt så ska de ha lika lön.

    Etc etc. Det finns i min värld exempel på båda hållen.



    Så bra att du får träffa dina barn =) Baran barn?

    SvaraRadera
  4. Jo! Just. Lika lön etc samt samma möjligheter i karriären. Och behandlas just. Kvinnomisshandlare hatar jag. Har aldrig lagt min hand på någon kvinna. Jag är absolut för jämställdheten men det får inte gå ut över mannens jämställdhet.

    SvaraRadera
  5. Nu är ju jag 37 då fyller inte för ens i Dec,sånt är viktigt;-)
    kram kram

    SvaraRadera
  6. Jenny: Jag får väl be om förlåtelse då :-) Visst är det viktigt!

    Kram på dig

    SvaraRadera