Slideshow

Your pictures and fotos in a slideshow on MySpace, eBay, Facebook or your website!view all pictures of this slideshow

lördag 27 december 2008

Alf Robertsson är död

En av mina svenska favoriter har gått ur tiden på julaftonen. Jag kan t.o.m skryta om att vi var ytligt bekanta.

Träffade honom en gång vid pausen av en spelning i Folkets Park. Vi satt i en undanskymd plats i baren och han berättade lite grann om sitt liv som hade varit nog så hårt. Detta var någon gång i mitten av 70:talet. Han ville gärna följa med mig hem när spelningen var slut, men fick inte för resten av bandmedlemmarna vilket nog var tur.
De hade spelningar följande dag också.

Jag fick i.af ett dedikerat kassettband av honom med hans bästa låtar just då. Och jag mitt kålhuvud har naturligtvis slarvat bort det.

Alf, hoppas du har det bra där du är nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar